Στρατηγική και οργανωμένο σχέδιο είναι λέξεις που μας κυνηγάνε από τα εφηβικά μας χρόνια για να μπορέσουμε να πετύχουμε μια θέση στο πανεπιστήμιο, στην αγορά εργασίας, στη Ζωή. Η συγκέντρωση, η απόδοση και η επιτυχία έχουν τα μυστικά τους.

Η διατροφή όλων όσων βρίσκονται στον αγώνα των εξετάσεων είναι ιδιαίτερα σημαντική τόσο στο σώμα όσο και στο πνεύμα. Πρώτα απ´ όλα θέλουμε να πετύχουμε καλή διάθεση, μέγιστη απόδοση και ενίσχυση της μνήμης και της συγκέντρωσης.

Το πρώτο γεύμα της ημέρας είναι το σημαντικότερο

Μετά τον βραδινό ύπνο, ο εγκέφαλος χρειάζεται άμεσα τροφή, οι αποθήκες ενέργειας έχουν σχεδόν αδειάσει και για να λειτουργήσει ο οργανισμός πρέπει να λάβει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Έπειτα από μελέτες έχει διαπιστωθεί ότι όσα παιδιά τρώνε ένα πλήρες θρεπτικό πρωινό δεν κουράζονται, έχουν υψηλή απόδοση έως το μεσημέρι, γρήγορη σκέψη και καλύτερη ικανότητα μάθησης.

Μικρά και συχνά γεύματα

Κάθε 3 ώρες κατά την διάρκεια της ημέρας καλό είναι να καταναλώνουν ένα μικρό γεύμα, ούτως ώστε να τροφοδοτούν τον εγκέφαλο για να μπορεί να λειτουργεί σωστά. Με την συχνή ροή γευμάτων, αποφεύγουμε ένα και μόνο γεύμα το οποίο θα είναι μεγάλο για να καλύψει την πείνα και θα προκαλέσει υπνηλία, απώλεια συγκέντρωσης και απομνημόνευση της σκέψης.

Κατανάλωση τροφών με Ω3 και Σίδηρο

Τα Ω3 λιπαρά οξέα είναι απαραίτητα για την πνευματική ανάπτυξη και καταναλώνοντας τροφές πλούσιες σε σίδηρο αποφεύγουμε την αδυναμία και την κόπωση. Ψάρια όπως σαρδέλες, σολομός, γαύρος ενδείκνυται να βρίσκονται στο διατροφολόγιο μας 2-3 φορές την εβδομάδα. Μικρές ποσότητες ξηρών καρπών χωρίς αλάτι όπως καρύδια, αμύγδαλα, ηλιόσποροι καλύπτουν τις ανάγκες μας και γεμίζουν τις αποθήκες σιδήρου.

Ώρα για γλυκό

Η κατανάλωση σοκολάτας αυξάνει την παραγωγή ενδορφινών, ουσίες που μας φτιάχνουν τη διάθεση, και ενισχύει τις εγκεφαλικές λειτουργίες. Προσοχή! στην αλόγιστη κατανάλωση γιατί μπορεί να αυξηθεί το σωματικό βάρος. Ιδανική λύση είναι η μαύρη σοκολάτα η οποία εχει υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο. Βέβαια για να καλύψουμε το αίσθημα της ανάγκης για γλυκό, η επιλογή των φρούτων είναι η σωστότερη,τα οποία έχουν τριπλό θρεπτικό όφελος.

Ενυδάτωση του οργανισμού με Νερό

Η αφυδάτωση προκαλεί πνευματική δυσλειτουργία, η ενυδάτωση εξασφαλίζει καλύτερη συγκέντρωση. 8-10 ποτήρια ημερησίως είναι απαραίτητα. Καλό είναι να αποφεύγονται υγρά που περιέχουν ζάχαρη, όπως χυμοί και αναψυκτικά γιατί προκαλούν απότομη αύξηση του επιπέδου του σακχάρου, με αποτέλεσμα να νοιώθουμε κόπωση και να έχουμε μειωμένη συγκέντρωση.

Έχοντας μια ισορροπημένη διατροφή με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, σωστό και ποιοτικό ύπνο, διαλείμματα μέσα στην ημέρα για ήπια σωματική δραστηριότητα, θα έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα στις όποιες «εξετάσεις» δίνει ο καθένας σας.

 

Επιμέλεια άρθρου: Μάρω Μαντούδη
http://www.abckinitron.gr