Διατροφή μετά την προπόνηση

 

Η σωστή διατροφή μετά την προπόνηση είναι πολύ σημαντική, γιατί αν δεν επιλέξουμε τα σωστά τρόφιμα είναι σαν να μην έχουμε κάνει γυμναστική.

Μετά την γυμναστική ο οργανισμός συνεχίζει να καίει ακατάπαυστα για περίπου μισή ώρα.  Πάνω στη μισή με μια ώρα είναι που οι μυς αρχίζουν να αναδομούνται. Το πλεονάζων σωματικό λίπος δεν μεταβολίζεται τόσο γρήγορα αν δεν φάμε σωστά.
Το ηπατικό γλυκογόνο είναι μια μορφή αποθηκευμένης ενέργειας συσσωρευμένη στο ήπαρ και αποτελεί μια από τις κύριες πηγές καύσιμης ύλης για την άσκηση, γι αυτόν το λόγο πρέπει να επαναφορτίζονται μετά από κάθε προπόνηση. Στόχος λοιπόν είναι η αποκατάσταση και η ανάπτυξη με τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά.

Με το σωστό μεταπροπονητικό γεύμα πετυχαίνουμε:

• Αποκατάσταση των τραυμάτων των μυϊκών ινών
• Αναπλήρωση του μυϊκού γλυκογόνου
• Αναπλήρωση της χαμένης ενέργειας
• Αναπλήρωση των υγρών και των ηλεκτρολυτών που χάνονται μέσω του ιδρώτα

 

Τι περιλαμβάνει ένα σωστό γεύμα μετά την άσκηση, το οποίο πρέπει να λαμβάνεται μισή με μια ώρα μετά:

Υδατάνθρακες, είναι σίγουρο ότι η κατανάλωση τους μετά την προπόνηση εγγυάται ότι δεν θα μετατραπούν σε σωματικό λίπος. Καλές πηγές υδατανθράκων είναι το ρύζι,το ψωμί,οι πατάτες,τα ζυμαρικά.
Πρωτεΐνες, είναι ζωτικής σημασίας για την δημιουργία νέου μυϊκού ιστού,χαρακτηρίζονται υψηλής βιολογικής αξίας και τις συναντάμε στο κοτόπουλο,το ψάρι,το κόκκινο κρέας,το αυγό και στα γαλακτοκομικά (προτιμήστε χαμηλά σε λιπαρά)
Νερό, η επαρκής ενυδάτωση του οργανισμού ειδικά μετά την άσκηση, αποτελεί σημαντική παράμετρο της υγείας. Μετά την προπόνηση χρειάζεται να καταναλώσετε τουλάχιστον μισό λίτρο νερό για να αναπληρώσετε τα υγρά που χάθηκαν. Εάν η προπόνηση σας διαρκεί περισσότερο από μια ώρα, αναπληρώστε τους χαμένους ηλεκτρολύτες είτε με κάποιο αθλητικό ποτό είτε με φρούτα.

3 Ενδεικτικά γεύματα

• Σολομός με ρύζι
• Ομελέτα με λαχανικά και ψητή ή βραστή πατάτα
• Μοσχάρι άπαχο με πουρέ λαχανικών

 

                    

Επιμέλεια άρθρου: Μαντούδη Μάρω
www.abckinitron.gr