Ψωμί Ολικής Άλεσης

Το ψωμί είναι εξαιρετική πηγή σύνθετων υδατανθράκων, παρέχει στον οργανισμό την ενέργεια που χρειάζεται και εξισορροπεί τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Ειδικά το ψωμί ολικής αλέσεως έχει τη μεγαλύτερη θρεπτική αξία, είναι πλούσιο σε ακατέργαστες φυτικές ίνες, βιταμίνες τύπου Β που συμβάλλουν στο μεταβολισμό των πρωτεϊνών, βιταμίνη Ε αντιοξειδωτική που διαλύει τους όποιους θρόμβους σχηματίζονται στο αίμα και προστατεύει τον οργανισμό από τη δράση ελεύθερων ριζών. Περιέχει αρκετά ιχνοστοιχεία όπως σίδηρο, κάλιο, ασβέστιο και σελήνιο.

Κατηγορείται άδικα πως συμβάλλει στην αύξηση σωματικού βάρους, κάτι το οποίο δεν ισχύει εκτός αν καταναλώνεται σε πολύ μεγάλες ποσότητες. 2 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως μπορούν να περιλαμβάνονται στο καθημερινό σας διατροφολόγιο χωρίς να αποτελούν κίνδυνο για την ζυγαριά σας αλλά δίνοντας στον οργανισμό άφθονα θρεπτικά στοιχεία συμβάλλοντας στην καλή λειτουργία του.

 

Συνταγή

• 4 κούπες αλεύρι ολικής
• 2,5 κούπες νερό χλιαρό
• 1 φακελάκι ξηρή μαγιά
• 1 κ.γ αλάτι

 

Εκτέλεση

1. Ανακατεύουμε όλα τα στερεά υλικά σε ένα μπολ
2. Ρίχνουμε το νερό σιγά-σιγά και ζυμώνουμε μέχρι να γίνει μια ελαστική, λεία ζύμη
3. Σκεπάζουμε το μπολ με μεμβράνη και αφήνουμε τη ζύμη να ξεκουραστεί και να διπλασιαστεί σε όγκο για ½ ώρα
4. Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 250 ο C.
5. Σε μια αλευρωμένη επιφάνεια, τοποθετούμε το ζυμάρι και το μαζεύουμε χωρίς να το πλάσουμε
6. Το βάζουμε σε ταψί αφού έχουμε στρώσει αντικολλητικό χαρτί μαγειρικής χρήσης και ψήνουμε στους 200 ο  C για περίπου 1 ώρα. Το βγάζουμε αφού έχει αποκτήσει ξεροψημένα κρούστα

«Όποιος έχει νου και γνώση, πριν πεινάσει θα ζυμώσει!!»

 

Επιμέλεια άρθρου: Μάρω Μαντούδη

www.elenipetroulaki.gr