Βασικό συστατικό για την ρύθμιση του μεταβολισμού και κύριο στοιχείο από το οποίο αποτελούνται οι μύες, είναι οι πρωτεΐνες.
Για αυτόν το λόγο, πολλοί άνθρωποι για να αποκτήσουν μεγαλύτερη μυϊκή μάζα, ακολουθούν ένα διατροφικό πλάνο πλούσιο σε πρωτεΐνες.

Η πιο συνηθισμένη πηγή πρωτεΐνης είναι το κρέας. Υπάρχουν όμως κι άλλες τροφές, που έχουν επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης και μπορούν να το αντικαταστήσουν, χωρίς να δημιουργήσουν ελλείψεις στον οργανισμό.

6 τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη

Γιαούρτι

Είναι η πιο συνηθισμένη πρόταση ως σνακ. Μπορεί να καταναλωθεί για πρωινό, για δεκατιανό, για απογευματινό, ακόμα και ανάμεσα στα γεύματα. Είναι θρεπτικό και απαραίτητο στη διατροφή.
1 κεσεδάκι έχει 15gr πρωτεΐνης με 100 θερμίδες.

Αρακάς

Φυτική πρωτεΐνη που περιέχει υψηλά επίπεδα ενώσεων, όπως η γλουταμίνη και τα αμινοξέα που βοηθούν στο « χτίσιμο» των μυών, δεν περιέχουν αντι- θρεπτικές ενώσεις που εμποδίζουν την πρόσληψη βιταμινών και μετάλλων κατά την πέψη και απορροφάται εύκολα.
1 κούπα αρακά περιέχει 9gr πρωτεΐνης με 120 θερμίδες

Σολομός

Περιέχει λίγο λιγότερη πρωτεΐνη ανά μερίδα από ότι το κοτόπουλο, η γαλοπούλα ή το μοσχάρι. Συγκεντρώνει όμως μεγάλη ποσότητα από τα υγιή λιπαρά ωμέγα-3. Είναι ιδανικό γεύμα όταν συνδυαστεί με ινώδη λαχανικά όπως το μπρόκολο ή τα σπαράγγια. Προτιμήστε τον άγριο σολομό που έχει λιγότερα λιπαρά και όχι εκτροφείου.
85gr σολομού περιέχουν 19gr πρωτεΐνης με 175 θερμίδες

Κοτόπουλο

Άπαχη πηγή όλων των απαραίτητων αμινοξέων. Είναι τροφή που βοηθάει στο σχηματισμό των μυών. Το στήθος και το μπούτι έχουν την ίδια περιεκτικότητα πρωτεΐνης αλλά διαφορετική σε λιπαρά.
1 στήθος κοτόπουλο χωρίς το δέρμα 180gr περιέχει 54gr πρωτεΐνης με 285 θερμίδες.

Φακές

Μια από τις καλύτερες πηγές πρωτεΐνης φυτικής προέλευσης. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, μαγνήσιο, μαγγάνιο, φολικό οξύ, χαλκό.
1 φλυτζάνι 200gr μαγειρεμένες περιέχουν 18gr πρωτεΐνης με 230 θερμίδες.

Αμύγδαλα

Περιέχουν μονοακόρεστα λίπη που έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας και θρεπτικές ουσίες όπως φυτικές ίνες, μαγγάνιο, μαγνήσιο και βιταμίνη Ε. Μπορείτε να τα επιλέξετε ως σνακ ή μέσα στη σαλάτα σας.
10 αμύγδαλα περίπου 28gr περιέχουν 6gr πρωτεΐνης με 126 θερμίδες.

 

Επιμέλεια άρθρου: Μαντούδη Μάρω